На 1 юли 2020 г. се проведе Първата национална среща–семинар на академичните медии и експертите по връзки с обществеността на висшите училища в България, организирана от Русенския университет „Ангел Кънчев", с подкрепата на Националното издателство за образование и наука „Аз-Буки" при Министерство на образованието и науката и под патронажа на Министъра на образованието и науката. Националната среща се провежда в рамките на общоуниверситетските събития и инициативи, посветени на 75-ата годишнина на Русенския университет.



В Националната среща-семинар се включиха: Национално издателство за образование и наука „Аз-Буки", Русенски университет „Ангел Кънчев", Аграрен университет – Пловдив, Академия за музикално, танцово и изобразително изкуство – Пловдив, Бургаски университет „Проф. А. Златаров", Варненски свободен университет „Черноризец Храбър", Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий", Висше военновъздушно училище "Георги Бенковски", Висше училище по агробизнес и развитие на регионите – Пловдив, Висше училище по мениджмънт – Варна, Висше транспортно училище „Тодор Каблешков" – София, Военна академия „Георги Стойков Раковски", Икономически университет – Варна, Лесотехнически университет – София, Медицински университет – Варна, Медицински университет – Пловдив, Национална академия за театрално и филмово изкуство, Нов български университет, Софийски университет „Св. Климент Охридски", Стопанска академия „Димитър А. Ценов", Технически университет – Габрово, Университет по библиотекознание и информационни технологии – София, Шуменски университет „Епископ Константин Преславски".

Ректорът на Русенския университет чл.-кор. проф. дтн Христо Белоев откри събитието и поздрави участниците, като подчерта, че за академичното ръководство на висшето училище е изключителна чест и удоволствие да инициира, организира и домакинства тази първа национална среща, на която са се отзовали колеги от повече от 20 висши училища в България. „В днешния конкурентен свят най-добрият начин за мултиплициране на позитивните академични послания и синергията от съвместните действия е чрез сътрудничество на университетите. Именно затова сме убедени, че Асоциацията на академичните медии и връзките с обществеността, която ще бъде учредена днес, е още една стъпка към утвърждаване и развитие на междууниверситетското сътрудничество в полза на българското висше образование.", завърши проф. Белоев.

106342345.jpg

106296828.jpg

Ректорът на Софийски университет „Св. Климент Охридски" проф. дфн Анастас Герджиков също пожела ползотворна работа на участниците в семинара. Той отбеляза, че провеждането на тази среща е изключително навременно, а нейният организатор Русенският университет се е справил отлично. Проф. Герджиков подкрепи обединяването на висшите училища в мрежи за сътрудничество и предложи създаването на обща медия за всички университети.

Успех на събитието пожела и г-жа Александра Бойчева от дирекция „Висше образование" на Министерството на образованието и науката. 

Писмени приветствия за организираната среща-семинар и пожелания за ползотворна работа отправиха Директорът на Националното издателство за образование и наука „Аз-Буки" при Министерството на образованието и науката д-р Надя Кантарева-Барух и Председателят на Управителния съвет на Съюза на българските журналисти г-жа Снежана Тодорова.

Националната среща бе организирана в три панела.

Модератор на първия панел бе доц. Анелия Манукова – зам.-председател на Общото събрание на Русенския университет и главен редактор на академичното издание на университета в. „Студентска искра", която представи водещите специалисти в областта на медиите и комуникациите, поканени да споделят своя опит по темата „Проекцията на академичния имидж в медийното пространство".

Лекторът Надя Маринова изнесе изключително атрактивна и професионално подготвена презентация на тема „Брандинг и имидж на висшите училища".


Доц. д-р Александър Христов  запозна аудиторията с „Развитието на академичните издания в контекста на собствени медии". Темата за академичните медии предизвика интересно обсъждане сред участниците.


Третият лектор Надежда Ванева  сподели своя опит по темата „Нетуъркинг – използване на инструментите на ПР за активиране на общности между бизнеса и студентските организации".

16.jpg

Модератор на втория панел „Съвременните предизвикателства пред академичните медии и експертите по връзки с обществеността – опит и добри практики" бе доц. д-р Цветелина Харакчийска – зам.-декан във факултет „Природни науки и образование".

18.jpg

Заявили участие за изказвания във втория панел бяха осем висши училища и организации.

Николай Кънчев, зам.-директор на Национално издателство „Аз-Буки" представи  „Опит и роля на Национално издателство „Аз-Буки" за популяризиране на българското висше образование и изграждане на неговия положителен образ".

Елица Виденова и Ивелина Тодорова от Икономически университет – Варна, представиха „Академични медии и връзки с обществеността" и „UEBN иновативна платформа за връзка с бизнеса" .

20.jpg

21.jpg

Полк. Димитър Ташков, зам.-началник на Военна академия „Г. С. Раковски" – София по учебна и научна част направи презентация на тема „Опитът на ВА „Г. С. Раковски" за организация на комуникацията и учебния процес по време на COVID-19".

23.jpg

Петя Петкова от Нов български университет – София допълни предходната тема с „Обзор на комуникациите на НБУ по време на обявеното извънредно положение".

25.jpg

Велина Марковска, ръководител „Комуникации и телевизия" на Медицински университет – Варна, представи „Опит и практика, свързани с взаимодействието между институционалните медии и обществеността" и показа как един съвременен университет обхваща своята целева публика на професионално ниво, използвайки всички възможни медии.

Екатерина Кюскиева от Висше училище по агробизнес и развитие на регионите – Пловдив сподели опита на „Академичен медиен комплекс";

Калчо Петков, ръководител на Българска национална телевизия 2 – Русе, направи интересен контражур с „Ролята на академичните медии – опит и практика", като показа на участниците в Националната среща как трябва да структурират прессъобщенията си, за да бъдат те приети от съответната външна медия и включени като новина.

26.jpg

28.jpg

31.jpg


Домакините на срещата от Русенски университет проф. Юлиана Попова /зам.-ректор по интернационализация и комуникационна политика в периода 2012–2019 г./, доц. Анелия Манукова /главен редактор на в. „Студентска искра"/ и д-р Виктория Иванова /PR на Русенския университет/ чрез презентацията „Опит и добри практики на академичните средства за масова информираност" представиха комуникационната политика на университета за изграждане на имиджа на висшето училище, като бе изнесена статистика относно целевите публики на университета, тяхното райониране и възрастови групи. Специално място бе отделено на академичния вестник „Студентска искра" и неговата роля в развитието на университета.

DSC_0331.JPG

DSC_0334.JPG

DSC_0343.JPG

DSC_0348.JPG

DSC_0345.JPG

В третия панел Русенският университет „Ангел Кънчев" предложи участниците в Националната среща-семинар на академичните медии и експертите по връзки с обществеността на висшите училища в България да се обединят около идеята за учредяване на Асоциация на академичните медии и връзки с обществеността (ААМВО), подкрепена от Министерство на образованието и науката чрез Националното издателство за образование и наука „Аз-Буки" и от  Съвета на ректорите на висшите училища в България. Всички участници на срещата приветстваха и подкрепиха идеята за учредяване на Асоциацията ААМВО и гласуваха предложения Меморандум.

Участниците изразиха благодарност за поканата и участието в този форум, където са споделили своите добри практики и са почерпили ценен опит от другите висши училища и практици.

35.jpg

За повече информация - Обобщение