В магистърската програма студентите придобиват знания и умения за подпомагане и кон-султиране на деца и семейства в различните форми и аспекти на социално-педагогическата работа.
Обучението се базира на:
- Фундаментална педагогическа и психологическа подготовка, включваща изучаване на философските проблеми на образованието, на семейството като социален феномен, на семейните взаимоотношения и родителски стратегии, на психопатологията в детска възраст, на възпитателната работа с деца със специални образователни потребности.
- Специализираща подготовка в методиката на работа с деца и семейства, нуждаещи се от социално-педагогическа помощ; в областта на диагностиката, превенцията и интервенцията; в преодоляването на конфликти и стратегии; в справяне с проблемни ситуации в сферата на социално-педагогическата дейност.
Основната цел на обучението е в развиване на следните умения:
- да осъществява комплексна възпитателно-превантивна, корекционна и пробационна дейност чрез използването на методи за диагностика на поведенческите асоциални прояви в обществото и социалните групи;
- да прилагат творчески подход в оказване на социална подкрепа и защита на нуждаещите се деца и семейства;
- да използват диагностични методи и средства с цел овладяването на техники и похвати за работа с проблемни деца и семейства;
- да осъществяват диференциран подход към различните възрастови групи, съобразно техните специфични потребности;
- да въвеждат корекционни и ресоциализиращи въздействия за утвърждаване на социалния статус на клиентите (деца и семейства) в обществото;
- да съставят и управляват програми и проекти за превенция (интервенция) според потребностите на нуждаещите се целеви групи.
След завършване на магистърската програма студентите могат да се реализират като специалисти за работа с деца и семейства в училищната мрежа, в отдели за закрила на детето, в детски педагогически стаи, възпитатели в центрове за деца и семейства, общинска и областна администрация, в неправителствени организации, предлагащи услуги за деца и семейства, координатори на социо-културна работа с различни възрастови и етнокултурни общности и др.
Обучението е задочно с продължителност три семестъра.
За магистърската програма могат да кандидатстват завършилите бакалавърска степен по всички специалности от област на висше образование Педагогика.